Jiří Zach o extraliza kadetů...

04.03.2009 23:28

Tento článek je celý prevzat ze serveru Českého volejbalového svazu. Tam jej můžete také celý najít.

 

Převzato z: www.cvf.cz

Konkrétně: https://www.cvf.cz/?clanek=4497

 

Vyvrcholení v extralize kadetů

O minulém víkendu ve dnech 27. 2 až 1. 3 byl v Příbrami poslední turnaj extraligy kadetů. Byl jsem pověřen ČVS předáním medailí a tak jsem se po celé tři dny pohyboval v prostoru, který jsem důvěrně znal ze svého předchozího působení v Příbrami. Karty byly už rozdány v předchozích turnajích. Na čele se podle očekávání usadila družstva ČZU Prahy, Příbrami, Brna. Zbývající družstva byla od těchto tří oddělena bodově, ale hlavně výkonnostně. Bohužel musím konstatovat, že tento rozdíl byl aspoň v Příbrami místy drtivý.

Kadetští reprezentanti ve všech týmech byli vidět a dalo by se říci, že patřili k tahounům ve svých oddílech. Pokud bych měl hodnotit celkovou úroveň, musím se opět ztotožnit s tím co jsem napsal o RD kadetů před jejich odjezdem na kvalifikaci na ME.
První tři družstva hrála pěkný, rychlý volejbal s dobrou hrou v poli, s dobrým skákaným podáním. Bylo k vidění třeba šest dobrých podání za sebou. Viděl jsem celou řadu výborných rychlých nahrávek do obou kůlů. Všichni tři nahrávači (Sobek – Příbram, Ulč – Brno, Demar – Brno) se mi líbili, líbil se mi na útoku Matějka z Brna, který ukázal celou škálu technických úderů včetně zalívek. Viděl jsem i velké zlepšení Hadravy a dobrou práci libera Kotka z Příbrami.

Zápasy Příbram x Brno x Praha byly kvalitní a velmi dramatické. Jako trenér, který kdysi trénoval hráče z Příbrami jsem samozřejmě fandil jim a věřil, že vyhrají. Bohužel sportovní život není vždy jen o spravedlnosti, ale také o štěstí a smůle. Zranění Rozsypala na kvalifikaci, nešťastné vyloučení Štefana a navíc jeho výron v sobotu nedovolil získat Příbrami více než stříbrnou medaili i když od té zlaté je dělil pouhý jeden set.

Pořadí po závěrečných bojích na medailových postech:

1. ČZU Praha
2. VO Příbram
3. SG Ludvíka Daňka Brno

Samozřejmě, že jsem také kadetské vyvrcholení sledoval z pozice koordinátora RD mládeže a při té příležitosti jsem srovnával výkonnost ročníku 1991 a 1989 a také shlédnuté zápasy z kvalifikace na ME – tedy družstva Itálie a Srbska.
V tomto případě jsem už tak dobrý pocit neměl. Rozdíl byl patrný. Jestliže při srovnání ročníku ´89 a ´91 vynikne lepší technická úroveň ročníku 1991, naopak ta fyzická je v opačném gardu a ohledně té zahraniční je to úplně někde jinde a to v obou složkách. Navíc mě napadlo proč vlastně hrajeme u kadetů na nižší síti než se hraje kvalifikace na Evropu. V lednu hrají kadeti na mužské síti a v březnu na kadetské, která je o 4 cm nižší. Myslím si, že tento anachronismus musíme v nejbližší době odstranit. Je ovšem samozřejmé, že výška sítě za naše neúspěchy na zahraničním poli nemůže.

Nadcházející víkend se naplno rozběhnou soutěže extraligy juniorů a tak jako v kadetech bylo velmi zajímavé sledovat reprezentační adepty, nejinak to bude u této soutěže. Jsem sám zvědav jak si všichni adepti, kteří prošli centralizovanou přípravou povedou.

Jiří Zach

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.